SLOW?
HANG?
FREEZE?
Assalamualaikum dan hello, okay harini admin nak share sikit
tentang masalah customer ni. Customer ni berama Azlan dan beliau menggunakan ASUS
A43S yang mengalami masalah SLOW. Masalah ni memang menyusahkan bagi beliau
kerana tidak dpat buat assignment serta tidak boleh open banyak software dalam
satu masa. Kemudian beliau terus whatsapp number kami dan memberitahu masalah
yang dialaminya dan berharap agar kami boleh selesaikan masalah ASUS A43S nya
secepat mungkin.
Beliau tau kedai ni dari kawan roommatenya kerana kawannya
hantar LAPTOP untuk UPGRADE SSD, setelah itu beliau berasa berpuas hati melihat
LAPTOP kawannyanya dalam keadaan baik seperti LAPTOP baharu. Beliau tinggal di
NIBONG TEBAL hanya mengambil masa dalam 30 minit unutk datang ke KEDAI OKCSPP
ini.
PUNCA:
-Hard disk
rosak
-Manufacturing
defect
Semasa beliau hantar ASUS A43S KEDAI kami, technician terus
buat diagnosis dan tahu puncanya technician inform kepada customer yang
LAPTOPnya mengalami masalah SLOW kerana masih pakai HHD dan perlu UPGRADE SSD
yang baharu. Setelah berbincang dengan beliau, beliau setuju untuk UPGRADE SSD
240GB pada LAPTOPnya. Selepas selesai UPGRADE SSD baharu, technician menerangkan
servis yang kami lakukan atas LAPTOPnya. Terima kasih kerana percayakan kedai
kami ini. Semoga Azlan dapat buat kerja dengan lebih lancar.
RESULT: Selepas technician UPGRADE SSD.Azlan tidak perlu
risau lagi tentang masalah SLOW lagi.
Comments
Post a Comment