SOLVED : KEDAI REPAIR LAPTOP OKCS PULAU PINANG | UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S

Assalamualaikum dan selamat petang semua, korang ada masalah macam brader ni RAM terlalu kecil so nak kena UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S, nak upgrade tak mampu sebab terlalu mahal ? hehehehe... jangan risau OK Computer Solution Pulau Pinang kan ada...

Artikal kali ini tentang seorang pelanggan yang datang ke kedai kami dan megatakan bahawa beliau  ingin UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S, lalu dia bercerita... laptop saya ni nak bagi laju sebab saya nak guna buat kerja-kerja yang agak berat laaa... tapi mana nak dapat kan upgrade RAM 4GB dengan harga bajet....


Jadi kami terus menerangkan yang laptop beliau ni kemungkinan lembap jugak lepas upgrade RAM sebab masih menggunakan HDD tapi tak akan menjejaskan apa - apa la di multitasking sebab dah upgrade RAM 4GB, sebab 4GB memang standard laptop sekarang. Beliau berkata lagi saya memang perlu upgrade RAM dan tukar HDD kepada SSD laa ? Kami menjawab ya jika  mau menambah lagi kelajuan  pada laptop anda.


Beliau berkata tak apala bajet saya pun tak banyak, jadi saya upgrade RAM dulu kalau okey saya saya guna dulu, tapi kalau lembap sangat saya tukar SSD. Jadi technician pun melakukan proses UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S dan menyiapkan dalam masa 2 jam. Setelah menyerahkan semula laptop kepada beliau, beliau berkata laptop saya okey ada perubahan, tak lembap dah... cuma kalau nanti saya nak tambah kelajuan lagi saya akan upgrade SSD pula di OK Computer Solution Pulau Pinang sedia membantu anda.

SOLVED : KEDAI REPAIR LAPTOP  OKCS PULAU PINANG | UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S
Gambar diatas menunjukkan RAM baru beliau

SOLVED : KEDAI REPAIR LAPTOP  OKCS PULAU PINANG | UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S
Gambar diatas menunjukkan lama beliau
SOLVED : KEDAI REPAIR LAPTOP  OKCS PULAU PINANG | UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S
Gambar diatas menunjukkan proses pemasangan RAM
SOLVED : KEDAI REPAIR LAPTOP  OKCS PULAU PINANG | UPGRADE RAM LAPTOP LENOVO G400S
Gambar menunjukkan cpu fan dicuci

CONTACT US



Ok Computer Solution Pulau Pinang
No 3315 Tingkat, 1, Jalan Maju, Taman Berjaya Setia, 14000 Bukit Mertajam, Pulau Pinang

Isnin      : 11am - 8.30pm
Selasa   : 11am - 8.30pm
Rabu     : 11am - 8.30pm
Khamis : 11am - 8.30pm
Jumaat : 3pm - 8.30pm
Sabtu    : 11am - 8.30pm
Ahad     : Cuti

Boleh "Google Maps" atau "Waze"
SOLVED : IMAC TERLUPA PASSWORD | KEDAI REPAIR APPLE BUTTERWORTH


Kalau tak jumpa boleh hubungi / whatsapp / mesej :
Khairi : 018 - 461 4704

FACEBOOK KAMI

SOLVED : IMAC TERLUPA PASSWORD | KEDAI REPAIR APPLE BUTTERWORTH


Comments